Vanliga frågor och svar

Jag vill komma i kontakt med butiken, hur gör jag?

Kundservice tar emot alla samtal och frågor, vi har inte några direktnummer till butiken. Söker ni specifikt en av våra medarbetare i butik lämnar ni uppgifterna till kundservice så meddelas medarbetaren att ta kontakt med er.


Kan man delbetala en beställning hos er?

Ja, vid köp finns möjligheten att använda Klarna Delbetalning. Mer information om det finner ni här Betalsätt och fraktpriser.


Min produkt fungerar inte, hur gör jag nu?

Du kan göra din felanmälan direkt genom att Klicka här. Kontakta vår support antingen via telefon, e-post eller vår chattjänst om du behöver ytterligare hjälp med felsökning. Vår kundservice hjälper er att verifiera om felet kan avhjälpas direkt eller om den måste lämnas in eller skickas till oss.


Jag har ångrat mitt köp! Hur gör jag nu?

Om ni handlat via webbshoppen så har du som privatkonsument 14 dagars ångerrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen. För återköp gör en återköpsanmälan, klicka här.

På Inet gäller 30 dagars ångerrätt och 30 dagars öppet köp.


Jag har inte fått allt jag beställt?

Er leverans har troligen skickats i flera paket. Kontrollera din e-post med leveransbekräftelse som visar antal kollin samt om ni fått flera sms aviseringar från posten med olika pin nummer.


Lagersaldoinformationen på artikeln förstår jag inte?

Vi har lite olika information gällande webblager. Obekräftat, ej i lager, datummärkt samt försenad.

Obekräftat = Vi har ej fått någon information från tillverkaren/leverantören när den kan levereras till oss men uppdaterar produktsidan så snart vi fått mer information.

Beställningsvara = Normalt en lagervara som tagit slut och nya är på väg in alternativt en vara som endast tas in vid lagd order. Leveranstiden kan variera och vi uppdaterar produktsidan så snart vi fått mer information.

Skickas "datum" = Ett preliminärt besked från tillverkare/leverantör när vi skall få in i lager.

Försenad = Produkten har ej inkommit på det preliminära datum som var utsatt och förseningen kan variera från dagar till veckor, vi uppdaterar produktsidan så snart vi fått mer information.


Butikslager = antal som visas tillgängligt för köp i butik. Du kan via kassan på inet.se reservera en vara i önskad butik.

Jag har en produkt inlämnad på service, hur ser jag status på det ärendet?

Under vår supportsida kan ni se status på ert ärende Klicka här. Är produkten inskickad loggar ni in på ert konto och kan följa ärendet. Är produkten inlämnad direkt i butik kan ni använda den pinkod som står på inlämningskvittot som ni får vid inlämnandet för att följa status.


Jag har köpt en E-licens, vad gör jag nu?

Klicka här och gå sen in på fliken på e-licenser.

Har packat upp min nya Taurus/Vox men får ingen bild på skärmen?

Kontrollera att ni anslutit bildskärmskabeln till portarna på grafikkortet och inte portarna på moderkortet.


Jag har fått hem min nya dator men jag kan inte aktivera min Windows licens?

Licensnyckeln till Taurus och Vox samt specialbyggd dator sitter på en klistrad etikett på datorns högra sida längst ner och längst bak - klicka här för en illustration vart den sitter. Vissa etiketter måste skrapas för att få fram licensnyckeln, tänk på att skrapa försiktigt med nageln för att inte skrapa sönder etiketten under. Bra att veta är att det är väldigt lätt att läsa av licensnyckeln fel , man kan lätt blanda ihop bokstäver och siffror så läs noga.