2014-06-27 - Grattis, Daniel Carlsson...



... som i maj 2014 fick utmärkelsen "Suverän Service" för sitt arbete som butikssäljare på Inet i Sisjön.

Hur arbetar du för att lyckas så bra?

Jag försöker att lyssna mycket och lägger tid på att förstå vad kunden behöver. Alla har något tekniskt problem och det är väldigt kul att kunna hjälpa till att lösa det.

Hur gick undersökningen till?

Vi fick reda på några veckor i förväg att Inet skulle göra mätningar för att förbättra servicen i butikerna och på supporten, men vi fick inte reda på när eller av vem. De tittar på allt från hur man uppmärksammar kunderna i butiken till hur man hjälper dem.

Känner du dig taggad av utmärkelsen?

Absolut, det tror jag att alla blir! Så som vi arbetar med utbildning och service kommer säkert fler säljare och butiker att få utmärkelsen så småningom. Alla vill ju ha den så det är ett bra och tydligt mål för oss.

Utmärkelsen Suverän Service delas ut av företaget Better Business som för Inets räkning genomför mätningarna med Mystery Shopper-metoden. Mätningar genomförs utan förvarning, av för personalen okända personer och flera gånger per år. Resultatet presenteras löpande och uppmärksammas även på Inets utbildningsdagar som hålls två gånger per år.