2014-12-04 - ”För tredje året i rad… Otroligt kul!”



Vinstregnet fortsätter bokstavligen att falla över datorhandlaren Inet när nu Pricerunner utsett Årets e-handlare 2014. Inet vinner för tredje året i rad kundernas röster och blir Årets e-handlare i kategorin Datorprodukter.

– Igår vann vi Prisjakts Årets nätbutik och idag Pricerunners Årets e-handlare, det känns nästan som att vi vunnit på lotto så glada vi är! Kundernas omdömen tar vi mycket seriöst, här berättar de som faktiskt handlat av oss att vi ger dem en riktigt bra upplevelse och god service, säger Erik Wickman, vd för Inet.

Datorhandlaren Inet satsar verkligen på att lyssna på sina kunder vilket också ger utslag när olika fristående kundundersökningar presenterar sina resultat. Nu har Pricerunner tillkännagett vilka som tagit hem kundernas röster om Årets e-handlare i år. Inet vinner för tredje året i rad och utses till Årets e-handlare 2014 – Datorprodukter!

– Vi är otroligt glada och tacksamma för alla röster vi fått! Kunderna ska veta att vi fortsätter att investera i vår service och kommer alltid att försöka ligga steget före så att alla som handlar av oss ska bli mer än nöjda. Vårt mål är att ha bred och djup kunskap om våra produkter, mycket snabba leveranser, tydlig produktinformation på hemsidan och vara tillgängliga med fysiska butiker där kunderna kan få gratis hjälp av våra rådgivare både inför och efter ett köp.

Nu är det inte en utan två utmärkelser på bara några dagar som hyllar Inets service som e-handlare. Igår fick Inet ta emot Prisjakts utmärkelse Årets Nätbutik 2014 för femte året i rad.

– Vi kan konstatera att vi tänker och arbetar på rätt sätt. Det behövs för att sälja datorer är utmanande, det är så många faktorer som kan gå fel i en leverans. Hade vi sålt okomplicerade produkter som exempelvis tvålar skulle det vara mycket enklare att göra kunderna nöjda. Skulle det uppkomma missnöje hos en kund går vi alltid till botten med orsaken och förändrar så att inte samma sak kan inträffa igen.

Pricerunners utmärkelse Årets e-handlare bygger på att kunder efter avslutat köp får svara på ett antal frågor om köpupplevelsen. En vecka efter köpet följs undersökningen upp och konsumenten får då bland annat svara på om leveransen kom i tid och hur en eventuell kontakt med kundtjänst upplevts.

– Nu ska vi fortsätta att fira med en ännu större prisfest för våra kunder och ge dem ännu fler saker att glädjas åt inför julen. Vi vill visa vår tacksamhet över att återigen få denna fina utmärkelse som vi är mycket stolta över, säger Erik Wickman, vd för Inet.

För ytterligare information
Erik Wickman, vd Inet, 0708-65 27 02, erik.wickman@inet.se  
Magnus Sjöbäck, pressansvarig Inet, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@inet.se  

Ladda hem pressmeddelandet här: PDF | Word