2015-02-11 - ”Snittbetyget 4,5 av 5 ska bara upp”


Datorhandlaren Inet har återigen gjort en undersökning bland sina servicekunder för att utvärdera och förbättra verksamheten. Undersökningen avslöjar hur nöjda kunderna är med Inets ärendehantering och servicefunktionen får ett mycket gott snittbetyg på 4,5 av 5.

– Vi är väldigt nöjda och glada över att både få feedback och att vi ännu en gång fått så högt betyg av våra kunder. Men resultatet av undersökningen säger samtidigt att vi kan bli ännu bättre – vi siktar alltid på 5 av 5, säger Erik Wickman, vd på Inet.


Undersökningen bygger på svar från 776 kunder på ett antal frågor efter avslutat serviceärende. Jämfört med för drygt två år sedan då Inet genomförde en liknande undersökning, ligger kundernas omdömen och betyg på samma höga nivå.

– Vi satsar stora resurser på att utveckla vår kundservice inom alla delar av företaget så det är positivt att vi lyckats bibehålla det höga servicebetyget från våra kunder. Deras förtroende är en färskvara och vi jobbar hela tiden hårt för att behålla det.

När det kommer till Inets kundkommunikation svarar hela 93 procent av de tillfrågande kunderna att de är nöjda eller mycket nöjda.

– Jag är särskilt nöjd med så högt betyg på kommunikationen. Vår ambition är att alltid finnas tillgängliga för våra kunder och i så många olika kanaler som möjligt. Det är i mötet med våra kunder som vi lär oss mer om vad de förväntar sig och vill ha.

Totalt sett är undersökningens resultat ett kvitto på att Inet nu är redo att höja ribban ytterligare.

– Feedbacken från våra kunder är ovärderlig i vårt fortsatta arbete att vara Sveriges bästa datorhandlare. Samtidigt som vi har lyckats hålla en kontinuerligt hög nivå på vår datorservice har vi fortfarande saker att förbättra. Vi arbetar aktivt med interna utbildningar, utbildningsevent och mystery shopper-undersökningar för att ge våra kunder service i absolut världsklass.

Ladda hem pressmeddelandet här: PDF | Word