Lenovo Premium Care

Till den här modellen inkluderas två år Lenovo Premium Care, en särskild supportjänst för Legion- och Yoga-laptops.

Se videon eller läs nedan om vad det innebär.


Specialiserad support, på svenska

Med Premium Care får du exklusiv tillgång till en helt egen lokal supportavdelning med tekniker specialiserade på just Legion och Yoga. Du ringer till ett och samma nummer oavsett fråga, eller pratar med dem via chat eller mail om du föredrar det.


Hård- och mjukvara

Premium Care-supporten hjälper dig med mer än bara hårdvaran. De är utbildade i en lång rad olika mjukvaror och är din one-stop-shop för support. De hjälper dig även komma igång när du köpt datorn och erbjuder kostnadsfri årlig hälsokontroll av både hårdvara och utvald mjukvara.


På-platsen-support

Skulle de inte hitta en lösning över distans får du på-platsen-support i hela Sverige, redan nästa arbetsdag. Om du exempelvis jobbar hemma eller är en professionell gamer som inte har råd att vara utan dit dator under en serviceprocess är detta VIP-upplevelsen du letar efter.


Helt utan registrering

Du behöver inte fylla i krångliga formulär eller registrera din dator hos Lenovo för att få tillgång till Premium Care, utan det är bundet till serienumret på din dator. Så det är bara att luta dig tillbaka i vetskap om att när ett problem skulle uppstå, så har du supporten redo när du behöver den.

Skillnaden Vanlig
support
Premium
care
Teknisk support 09.00-18.00 09.00-18.00
Reparationsservice Du skickar till verkstad De kommer till dig
Reparation nästa arbestdag
Kom-igång-hjälp
Direkttillgång till specialist
Mjukvarusupport 3:e part
Årlig hälsokontroll
Snabba svar (e-post, inom 2h)

Produkter