Suverän Service till två

Suverän Service till två

Grattis Johan och Christopher!

Johan Almroth är nu den elfte och Christopher Bäckström den tolfte av Inets kundservicemedarbetare som fått utmärkelsen Suverän Service från företaget Better Business. De firades på scen under Inets egna utbildningsevent, vilket ni ser en bild från i galleriet ovan.

Vad är viktigast att tänka på som kundservicemedarbetare?

- Att vara lyhörd på kundens frågor och funderingar. Det jag känner är allra viktigast är att anpassa sig till kundens tekniska nivå och förklara på ett sätt som kunden kan relatera till, säger Christopher Bäckström, kundservicemedarbetare.

Och varför tror du att just nu vann?

- Mycket tur och cirka 42 koppar kaffe i magen. Mitt mål är att mina kunder ska lämna med ett leende och då får man se till att bjuda på sig själv, avslutar Christopher.

Suverän Service är en utmärkelse som delas ut av företaget Better Business, vilka anlitas av Inet för att utföra anonyma granskningar enligt branschstandarden MSPA. Dessa granskningar utförs regelbundet i både butik och på kundservice, för att säkerställa att kvaliteten på servicen håller högsta klass. De genomför bland annat mätningar med Myster Shopper-metoden och ger utmärkelsen Suverän Service till medarbetare de anser gett exceptionell och minnesvärd service.

2018-10-19