Två får Suverän Service

Två får Suverän Service

Grattis Carl Holmqvist och Joakim Lindén!

Mitt under en hektiskt Black Friday-vecka tilldelades Inets kundservicemedarbetare Carl Holmqvist och Joakim Lindén utmärkelsen Suverän Service. Detta är trettonde respektive fjortonde gången Inets kundserviceavdelning tilldelats priset och vinnarna firades med tårta på huvudkontoret.

Carl, vad tycker du är det viktigaste att tänka på som kundservicemedarbetare?

- Att bemöta kunden med glatt humör och ta sig tid att lyssna och förstå kundens situation, så att man kan ge bästa möjliga svar. Jag vill att alla kunder jag pratat med ska känna sig välkomna att ringa tillbaka igen, oavsett hur svår eller enkel frågan är.

Joakim, varför tror du att just du vann?

- Om man får vara lite självgod tror jag att jag fick utmärkelsen eftersom jag alltid gör mitt bästa och jag ser varje samtal som en ny chans att ge förstklassig service. Jag engagerar mig för kunden och anpassar den tekniska nivån varefter, för att göra det så personligt som möjligt.

- Men i ärlighetens namn tror jag alla mina kollegor här fått utmärkelsen om de tagit samtalet istället för mig.

Suverän Service är en utmärkelse som delas ut av företaget Better Business, vilka anlitas av Inet för att utföra anonyma granskningar enligt branschstandarden MSPA. Dessa granskningar utförs regelbundet i både butik och på kundservice, för att säkerställa att kvaliteten på servicen håller högsta klass. De genomför bland annat mätningar med Myster Shopper-metoden och ger utmärkelsen Suverän Service till medarbetare de anser gett exceptionell och minnesvärd service.

2018-11-23