Carl på Kundservice får pris

Suverän Service till vår kunniga kundtjänst

Det är mindre än en månad sen senast, men redan nu är det dags igen för en av våra medarbetare att vinna pris för Suverän Service. Ett pris som delas ut för särskilt bra kundbemötande där lyhördhet och engagemang är a och o. Den här gången är det Carl Lind på vår kundservice i Göteborg som kan sträcka på sig lite extra. Detta efter ett väl utfört arbete där han verkligen imponerade på den utsände, som inte hade mycket att klaga på.

Vinnarens kommentarer

- Grattis Carl! Du har just vunnit pris för suverän service, vad var det som avgjorde det hela tror du?

Jag tror den största faktorn var att jag verkligen lyssnade på kunden frågade henne lite följdfrågor som skulle ge mig mer förståelse för vad hon behövde och verkligen anpassade mitt språk och förklaringar på hennes nivå.

Annars är det ingen riktigt strategi, bara allmänt följa våra värdeord och vara genuint intresserad av att hjälpa kunden.

Vad som krävs för att vinna

För att ta hem priset måste man alltså leva upp till de tuffa krav som ställs. Men hur tar granskarna reda på detta? Jo, de skickar ut så kallade ”Mystery Shoppers” som både besöker butiker och pratar med kundservice via telefon. De gör detta förklädda som helt vanliga kunder för att få ut en så genuin upplevelse som det bara går från medarbetaren.

Utifrån den upplevelsen analyserar granskaren medarbetarens prestation enligt branschstandarden MSPA. För att nå upp till det anrika priset krävs det att man prickar in nog många av de punkter som granskaren utgår ifrån.

Priset Suverän Service delas ut av det oberoende företaget Better Business, ett företag som Inet titt som tätt anlitar för att genomföra dessa test. Vi får aldrig veta om i förväg när detta kommer hända, allt för att skapa en så verklighetstrogen miljö som det bara går - utan någon form av favorisering.

Motiveringen bakom priset

Jag kände mig väldigt trygg och avslappnad i att prata med medarbetaren. Personen var lyhörd och höll sig på min nivå i samtalet och jag kände att jag kunde ställa alla frågor som jag hade. Denna medarbetare förtjänar alla lovord som man kan få!

Vi på Inet blir alltid lika stolta varje gång vårt hårda arbete belönas. Att göra kunden nöjd och belåten vid varje bemötande är ett glasklart mål för vår del, och när bevis som detta dyker upp blir vi förstås extra glada. Vi hoppas att du också kommer ha en lika bra upplevelse som Mystery Shoppern när du kommer i kontakt med oss. Kanske är det Carl eller någon av våra andra vinnare du får nöjet att prata med.