Dubbel Suverän Service till Christian

Trevlig och kunnig medarbetare på kundservice får pris

För femte och sjätte gången i år belönas vår kunniga kundservice med utmärkelsen Suverän Service. Det här är ett pris som delas ut av en oberoende byrå baserat på hur bra bemötande som ges till den utsände kunden vid en anonym vistelse, vare sig det handlar om butik eller kundservice.

Avgörande faktorer här är bland annat hur lyhörd och engagerad medarbetaren var, och hur väl hen löste problemet som kunden anlände med.

Vinnaren den här gången var Christian Söderlund, som lyckades med konststycket att ta hem inte ett utan två utmärkelser över en period på två månader. En imponerande bedrift och vi på Inet firar såklart det hela med tårta.

Vinnarens kommentarer

- Grattis Christian! Du har just vunnit pris för suverän service, vad var det som avgjorde det hela tror du?

Jag tror det var på grund av att jag är extra lyhörd och verkligen lyssnar på kunden och sätter kunden i fokus för att kunna hjälpa kunden så mycket som möjligt, precis som om jag skulle hjälpa en kompis.

- Har du någon särskild strategi, eller går allt på ren rutin?

Alla kunder är olika och vill ha olika svar, därav måste man hjälpa varje kund enskilt och kunna läsa av kunden bra.

Det gäller därför att kunna anpassa sig inte bara i tonläge och takt utan även i ren kunskapsnivå för att kunden ska förstå och kunna få svar på alla frågor och funderingar kunden har.

Så tar man hem priset

För att uppnå kraven för utmärkelsen krävs det alltså att man imponerar på den utsända anonyma Mystery Shoppern. I kundservice fall handlar det då om ett helt vanligt samtal i mängden, detta för att få en så representativ bild som möjligt av hur den granskade arbetar.

När det sedan är dags att utvärdera upplevelsen använder den hemliga uppringaren branschstandarden MSPA för att avgöra om personen i fråga förtjänar att ta hem utmärkelsen eller inte. För att nå hela vägen behöver man uppfylla ett utsatt antal av de punkter som testaren graderar upplevelsen efter.

Priset Suverän Service delas ut av det oberoende företaget Better Business, ett företag som Inet regelbundet anlitar på månatlig basis för att genomföra dessa test. Vi får aldrig veta om i förväg när detta kommer hända, allt för att skapa en så verklighetstrogen miljö som det bara går - utan någon form av favorisering.

Motiveringar till utmärkelserna

Första motiveringen:

Personen jag fick hjälp av var trevlig, kunnig och tillmötesgående. Jag fick bra info och en rad alternativ för att sätta upp det jag efterfrågade. Personen upplevdes inställd på att skräddarsy ett erbjudande, både funktions och kostnadsmässigt utifrån just mitt behov.

Andra motiveringen:

Medarbetaren var oerhört lätt och trevlig att prata med, hade en positiv ochskön personlighet. Medarbetaren ingav engagemang, förtroende ochkunskap. Ett toppensamtal!


Vi på Inet blir alltid lika stolta varje gång vårt hårda arbete belönas. Att göra kunden nöjd och belåten vid varje bemötande är ett glasklart mål för vår del, och när bevis som detta dyker upp blir vi förstås extra glada. Vi hoppas att du också kommer ha en lika bra upplevelse som Mystery Shoppern när du kommer i kontakt med oss. Kanske är det Christian eller någon av våra andra vinnare du får nöjet att prata med.