Suverän Service till Liam

Vår prisbelönta kundservice tar hem ännu ett pris

Återigen så belönas vår omtyckta och kunniga kundservice med ett pris för sina insatser. Den här gången är det Liam Jonsson som stått för insatsen och tar därigenom hem utmärkelsen Suverän Service. Priset delas ut av en oberoende byrå utifrån en anonym vistelse där ett visst antal punkter måste uppfyllas.

Det kan handla om allt från bemötandet, hur lyhörd och engagerad medarbetaren var och sättet som det aktuella problemet löstes på.

Liam lyckades alltså med detta och får därför nu lyfta sin andra tavla.

Vinnaren kommenterar bedriften

- Grattis Liam! Du har tagit hem priset för Suverän Service för andra gången, vad tror du var avgörande den här gången?

Jag tror det som avgör är att faktiskt lyssna på kunden och förstå hens behov. Genom att skapa en förståelse utav kunden så kan man ge de bästa råden!

- Har du någon särskild strategi du utgår ifrån när du hjälper?

Jag följer faktiskt ingen särskild strategi. Varje kund är unik och man får anpassa sig efter det 😊

Avgörande faktorer

För att ta hem utmärkelsen krävs det alltså att man imponerar på en utsänd representant från Better Business, det oberoende företaget som står bakom suverän service. Representanten är en så kallad "Mystery Shopper", en anonym besökare som antingen i butik eller via telefon testar upplevelsen hos en återförsäljare. Poängen är att få en så naturlig upplevelse som möjligt för att testa på bästa vis.

Den efterföljande utvärderingen genomförs sedan utifrån branschstandarden MSPA, där ett visst antal punkter måste uppfyllas för att priset ska delas ut.

Vi på Inet anlitar regelbundet Better Business för att genomföra dessa tester. De meddelar aldrig i förväg när ett test kommer att genomföras, allt för att skapa en så genuin upplevelse som möjligt.

Motivering till utmärkelsen

Bemötandet var utmärkt och jag kände att personen lyssnade på mig.

Personen ställde bra frågor och frågade även spontant om jag ville ha förslag på en rekommenderad produkt som var prisvärd och lämpade sig för de ändamål som jag efterfrågade, vilket jag uppskattade mycket.

Jag kände att jag fick kvalificerad hjälp och svar på alla mina frågor under samtalet och jag uppskattade verkligen personens bemötande och engagemang.

Vi på Inet blir alltid lika glada när vi får bevis på att vårt hårda arbete uppskattas. Vårt mål är att varje kund ska lämna oss nöjda och belåtna vid varje bemötande och goda betyg som dessa får oss att ge det där lilla extra. Vi hoppas att du också kommer ha en lika bra upplevelse som Mystery Shoppern när du kommer i kontakt med oss. Kanske får du chansen att prata med just Liam eller någon av våra andra vinnare.