Historisk Suverän Service

Mattias slår nytt rekord på Inet

Vår kunniga kundservice belönas ännu en gång med priset för Suverän Service. Det är tredje gången som Mattias Bergendahl på kundservice får lyfta på tavlan, ett nytt rekord som slås här på Inet. Aldrig tidigare har någon hos oss tagit hem så många utmärkelser.

Som vanligt är det företaget Better Business, som på uppdrag från oss titt som tätt skickar ut anonyma ”mystery shoppers”, som står bakom utmärkelsen. De mystiska besökarna annonserar aldrig när det är dags för ett test; detta för att skapa en så genuin upplevelse att utvärdera som möjligt.

Det som avgör om rådgivaren, i det här fallet Mattias på kundservice, är värdig en utmärkelse eller inte är ett par givna faktorer. Bland annat lyhördhet, engagemang och hur problemet som shoppern kommer med löstes.

Utvärderingen genomförs sedan enligt branschstandarden MSPA. Ett visst antal punkter, baserat på kriterierna här ovanför, måste uppfyllas för att personen i fråga ska vara värdig titeln Suverän Service.

Mattias har alltså lyckats med detta hela tre gånger.

Vinnaren kommenterar

- Grattis Mattias! Du har tagit hem priset för Suverän Service för tredje gången, vad tror du var avgörande den här gången?

Tackar!

För just detta samtalet handlade det främst om att dra egen erfarenhet och tycke och berätta om det för kunden och inte bara säga något generellt.

Att vara sakkunnig och ha produktkunskap är så klart viktigt men om du inte själv kan stå bakom det du rekommenderar kunden blir det lätt en fasad som kan synas. Att räkna in eget tycke och tänk gör mycket för att hitta en tillit mellan kunden och dig själv.

- Har du någon särskild strategi du utgår ifrån när du hjälper?

Väldigt bra fråga, jag försöker alltid bryta barriären för rådgivare/kund och få en mer avslappnad konversation. Det gör att man slipper stela och för den delen tråkiga konversationer. Ibland kan man till och med få in ett gott skratt, vem uppskattar inte det!?

- Du är först på Inet med tre utmärkelser för Suverän Service. Tankar?

Stolthet, så klart. Det kan jag inte skyffla under mattan.

När jag först började jobba på Inet så var det för att jag ville kunna leverera "Inet-känslan" i service. Något som för mig varit en upplevelse redan innan jag jobbade här, när jag själv var kund hos Inet. Att ha tagit hem 3 sådana här utmärkelser känns som ett bevis på just det.

Samtidigt tycker jag att vår kundservice nu är bättre än vad den varit någonsin. Inte bara i hur vi bemöter våra kunder utan även vi tacklar svårare situationer. Hade lika gärna kunnat stå ett annat namn på denna utmärkelsen och det visar hur grymma vi är.

Umgänget på kontoret, inte bara på kundservice utan för hela huvudkontoret är också en del i att det blir så j*vla kul att jobba och förbättra på det man gör.

All cred går till mina kollegor och det menar jag, ni är bäst.

Motiveringen

Medarbetaren tog sig tid att sätta sig in i mitt ärende och hade en trevlig ton genom hela samtalet. Då medarbetaren utgick från egen erfarenhet kändes medarbetarens rekommendation som mycket pålitlig. Jag kände att medarbetarens rekommendation var helt rätt för mina behov.

Vi på Inet blir alltid lika glada när vi får bevis på att vårt hårda arbete uppskattas. Vårt mål är att varje kund ska lämna oss nöjda och belåtna vid varje bemötande och goda betyg som dessa får oss att ge det där lilla extra. Vi hoppas att du också kommer ha en lika bra upplevelse som Mystery Shoppern när du kommer i kontakt med oss. Kanske får du chansen att prata med just Mattias eller någon av våra andra vinnare.