2021-03-08

Lenovo Premium Care

Exklusiv support för Yoga och Legion

Framöver kommer du som köper en laptop ur Lenovos premiumsegment Yoga eller gamingsegment Legion få två år Premium Care, vars stora dragplåster är på-platsen-support nästa arbetsdag i hela Sverige.

Med Premium Care får du tillgång till en helt fristående support där alla tekniker är specialiserade på just Yoga och Legion. Du får ett telefonnummer för alla typer av ärenden och kommer direkt till deras svenska support. De nås även via chat eller e-post om du föredrar det, och de har en utlovad svarstid på under två timmar för e-post.

Utöver att hjälpa dig med tekniskt huvudbry kan de även assistera med ett flertal utvalda tredjepartsmjukvaror. I tjänsten ingår också hjälp vid förstagångsinstallationen och årliga hälsokontroller av datorn, där en tekniker går igenom hård- och mjukvara med dig över distans för att se till så att allt fungerar som förväntat.

Skulle de tekniska bekymren eventuellt inte kunna behjälpas över distans ingår också på-platsen-support i hela Sverige, redan nästa arbetsdag. Det här är ovanligt för konsumentprodukter och något som är guld värt för dig som jobbar hemifrån eller av annan anledning inte har råd att vara utan din dator under en normal serviceprocess, där datorn skickas in till verkstad.

Premium Care är bundet till datorns serienummer, ingen registrering av produkten krävs, och det ingår till modellerna med Premium Care-märkningen på produktsidorna. Vi har listat alla modeller vi just nu har i sortimentet där Premium Care ingår. Alla kommande laptops i Yoga- och Legion-serierna kommer ha det per automatik.