DLSS 3.0
När NVIDIA lanserade GeForce RTX 4000-serien presenterade de samtidigt den nya tekniken DLSS 3.0, som till skillnad av tidigare iterationer av DLSS genererar helt nya bilder snarare än att skala. Resultatet är oerhörda förbättringar i antalet bilder per sekund som skickas till skärmen, men hur fungerar det och när ska man använda det?
I den här videon går vi igenom vad DLSS 3.0 gör och hur den nya tekniken kan jobba i tandem med DLSS 2.0. I slutet av videon har vi även egeninspelade tester från Cyberpunk 2077, som fick stöd för DLSS 3.0 idag. Där kan ni se våra resultat i Cyberpunk 2077 med ett RTX 4070 Ti, inspelat i 4K med Ray Tracing och Ultra-inställningar. Vi visar utan DLSS, med DLSS 2.0 och med DLSS 3.0.
Alla grafikkort ur NVIDIA GeForce RTX 4000-serien har stöd för DLSS 3.0 och du hittar dem tillsammans med mer information kring övriga funktioner de nya grafikkorten erbjuder via länken nedan.