Gigabyte 27" GS27U IPS 4K 160 Hz
Otroligt fin skärm för priset! Köpte den på rea för 2990kr och fick väldigt mycket skärm för pengarna.
4K IPS med 160Hz, snygga färger som flyter på bra.
Jag kan spela BF6 på den utan problem och jag är ganska känslig för latency, men 160Hz är tillräckligt för att man ska kunna skjuta och reagera snabbt.
Många tycker att det behöver vara minst 32tum för "4K-sweet spot", men det tycker inte jag. Denna funkar minst lika bra för immersion.
En nackdel är att det inte finns några USB-portar, men jag använder en förlängningssladd för mitt tangentbord som jag brukar skifta mellan jobbdatorn och min dator.
Jag hade tur, inga synliga döda pixlar eller jobbig backlight bleed.
Väldigt prisvärd panel om man vill ta steget in i 4K.