Våra tjänster

Våra tjänster

I Inets butiker och på vår centrala serviceavdelning jobbar kunniga servicetekniker med både felsökningar och reparationer. Varje år felsöker vi över 9 000 datorer och 22 000 datorkomponenter. Så om du lämnar in din produkt i butik eller skickar in den till oss kan du räkna med professionell hjälp med felsökning, reparation, uppgradering och mer, vare sig du är privat- eller företagskund.

Genom knapparna här hittar du alla former av hjälp vi erbjuder våra kunder. Från generell support och diverse guider, till prislistor, policys, felanmälningar och mer.

Generell information om garanti och support

Teknisk support och garanti lämnas i regel under 1 år (12 månader) från fakturadatum enligt nedanstående villkor:

  • För teknisk support äger Inet AB rätt att hänvisa kund till respektive tillverkare samt, i förekommande fall, även till betalsupport.
  • På produkter från Taurus lämnas teknisk support och garanti under 3 år (36 månader) från fakturadatum.
  • På VOX och Inet AB:s egna datorpaket lämnas i regel teknisk support och garanti under 2 år (24 månader) från fakturadatum.
  • Teknisk support lämnas på produkter var för sig. Köper kund ett antal produkter utan tillhörande montering förs support på produkterna var för sig. Det förs ej support på produkterna som en enhet även om produkterna är avsedda att användas tillsammans. Således lämnas inte användarstöd eller support på fel som kan bero på samspel mellan komponenter, såvida kund inte beställt tillhörande montering.
  • Det lämnas heller inte support på fel som kan bero på komponenter eller mjukvara som ej sålts av oss. Om kund köper en fullständig, färdigmonterad dator ses detta som en enhet och support tillhandahålls på hela enheten.

För ev. tvister rörande gränsöverskridande handel kan du som kund lämna in dina klagomål på alla officiella EU-språk till Online Dispute Resolution.

Har du alltid undrat över vad olika tekniska termer och förkortningar egentligen betyder? Här får du svaret!
Elektroniska licenser