
Suverän Service till rådgivare på Hötorget
Återigen belönas Inet med det eftertraktade priset för Suverän Service. Som vanligt krävs det kunskap i lika hög grad som lyhördhet och engagemang för att nå hela vägen fram här. Något som Hampus Gans, rådgivare på vår butik på Hötorget i Stockholm, visade upp när Mystery Shoppern kom på besök.
Det hade vinnaren att säga
- Grattis Hampus! Du har just vunnit pris för suverän service, vad var det som avgjorde det hela tror du?
Tack så mycket! jag misstänker att det framförallt handlar om att vara engagerad i jobbet, det blir roligare för både mig och för kunden om det finns ett genuint intresse bakom det jag står och säljer!
- Har du någon särskild strategi, eller går allt på ren rutin?
Det går på ren rutin, klart man anpassar sig till varje kund men man kommer långt med ett brinnande intresse och ett leende :)
Mystery Shopper från Better Business avgör
För att ta hem priset måste man charma den utsända granskaren på alla punkter vi nämnt tidigare. Något som gör det desto svårare är att de när som helst kan komma in i butiken utan att man märker det. De anländer nämligen i form av en "Mystery Shopper", anonyma besökare som beter sig som vilken annan kund som helst.
Bakom fasaden analyserar den här personen sedan hur rådgivaren för sig och tar ett beslut utifrån branschstandarden MSPA. Hampus var alltså en av de få som klarar av att imponera på dessa erfarna inspektörer och pricka i alla punkter som krävs för att ta hem priset.
Bakom Suverän Service står företaget Better Business. Inet skickar regelbundet ut förfrågningar till dem för att de ska skicka ut sina granskare, utan att veta om exakt när det faktiskt kommer hända. På så vis kan de garantera att ingen favorisering eller fördelar är att tala om.
Den utsändes kommentarer om upplevelsen
” Jag imponerades av säljarens engagemang och bemötande. Säljaren fångade blixtsnabbt in mitt behov och adresserade det med en perfekt lösning. Säljaren var mycket flexibel och lösningsbenägen, och hade ett varmt och välkomnande sätt. Jag blev glad över samspelet med säljaren.”
Oavsett hur många gånger vi tar hem priset är det alltid lika trevligt att få det svart på vitt att vi faktiskt gör ett bra jobb. Den här gången var det Hampus som fick stå i rampljuset och vi hoppas att någon av er också får nöjet att bli guidad av honom inom den närmaste framtiden.