Trygg E-HandelPrisjaktPricerunnerSweClockers
1 st bild och 1 st video.
SweClockers spelar in hos oss

SweClockers spelar in hos oss

Ta en titt bakom kulisserna på Inet Sisjön, vårt huvudkontor och centralservice

För någon månad sedan fick vi på Inet besök av SweClockers egna Emil, och medföljande kamerateam. Besöket innefattade en fullständig rundtur av vårt huvudkontor i Sisjön i Göteborg. Det innebar dels en rundvandring i vår välkända butik här, för att sedan styra kosan mot kontoret på övervåningen. Det var här Emil stötte på vår Johan W som guidade honom genom våra lokaler.

Hur vi arbetar på Inet

Först stannade dem till vid kundservice. Här satte sig Emil ner med Konstantin med målet att ta reda på hur vi hanterar alla ärenden och bemöter kunderna under en vanlig dag på jobbet.

Kundservice på Inet tar emot många typer av ärenden. Ett samtal kan handla om allt från ett problem som uppstått, rådgivning inför ett köp, eventuella serviceärenden som behöver läggas upp eller diverse frågor och funderingar som kunder kan ha.

I regel så försöker vi alltid lösa problemet via telefon i första hand. Annars hänvisar vi till närmaste butik eller ber om att få produkten skickad till oss. I det läget är det dags för vår centralservice att ta tag i ärendet.

Returer, reparationer och tester

Centralservice var nästa stopp på resan. Det är här vi hanterar alla reparationer och framförallt felsökningar av de produkter vi får in. Här testas komponenter, skärmar och en hel del annat för att säkerställa vad problemet är. Huvudmålet är alltid att lösa problemet på egen hand, men skulle detta inte vara möjligt skickar vi vidare ärendet till tillverkaren.

Det är också viktigt för oss att kunden inte ska påverkas av det avtal vi har. Problemet ska bara lösas så får vi på Inet stå för eventuella kostnader som kan uppstå under den här processen.

På Centralservice ligger även vår Fyndhörna, där vi samlar produkter som av någon anledning skickas tillbaka från kund. Dessa säljs sedan till reducerat pris, beroende på vilket skick de återvänder i.

Det och mycket mer får vi reda på i Emils samtal med vår RMA-ansvarige Daniel.

Del 1 av 3

Slutligen tog vi hissen upp tillbaka till kontoret och avslutade turen på marknadsavdelningen. Det är här vi har vår studio, som ni säkert har sett tidigare om ni följer våra videor. Ta en titt på videon här ovanför för att se när de hittar den gigantiska musmattan vi hade på SweClockers 20-årsevent och även en handgranat?

Resan kommer gå vidare framöver i del 2. Då kommer ni få besöka vårt lager på Exertis Captech, där robotarna jobbar febrilt med att få ut era paket så fort det bara går. Den är värd en titt bara för att förstå exakt hur stora ytor vi jobbar med där.

Publicerad 2020‑02‑04, redigerad 2024‑11‑04.

Senaste nyheter