
Suverän Service till Jonathan
Dags igen för vår kunniga besättning anställda att ta hem priset för Suverän Service. Den här gången är det Jonathan Westberg, rådgivare i vår flaggskeppsbutik på Sveavägen (den med monsterskärmen ni vet) som tog hem utmärkelsen. Som alltid delas priset ut av den oberoende byrån Better Business på uppdrag från oss.
Avgörande för utmärkelsen är både bemötandet och hur man blir behandlad av den anställde. Hur lyhörd och engagerad var medarbetaren och löstes det aktuella problemet på ett smidigt vis? För att ta reda på detta skickar Better Business ut en anonym "Mystery Shopper" utan förvarning till våra butiker, eller vår kundservice.
Jonathan är alltså näst i tur att imponera nog mycket på dessa för att ta hem priset och lyfta tavlan.
Vinnaren kommenterar bedriften
- Grattis Jonathan! Du har tagit hem priset för Suverän Service, vad tror du var avgörande den här gången?
Jag tror det avgörande var att det var ganska lugnt i butiken. Vilket gjorde att jag kund hjälpa henne sekunden då hon tog en nummerlapp. Samt att jag kunde hålla bemötandet på en personlig nivå med kunden.
- Har du någon särskild strategi du utgår ifrån när du hjälper?
Jag tror nog inte att jag har någon specifik strategi. Jag försöker bara vara så trevlig som möjligt och snabbt försöka ta reda på vad som bäst skulle passa kunden. Sen att ge kunden ett litet leende och en ''ha en fin dag'' kommer man nog lite extra långt på.
- Det var endast din tredje dag på jobbet när du tog hem priset. Vad har du för intryck av Inet än så länge?
Jag stormtrivs här på Inet! Mitt första intryck är att Inet är ett bolag som verkligen bryr sig om sina anställda och att ni lägger ner mycket krut för att vi ska kunna hjälpa kunder på bästa sätt.
Avgörande faktorer
För att ta hem utmärkelsen krävs det alltså att man imponerar på en utsänd representant från Better Business, det oberoende företaget som står bakom suverän service. Representanten är en så kallad "Mystery Shopper", en anonym besökare som antingen i butik eller via telefon testar upplevelsen hos en återförsäljare. Poängen är att få en så naturlig upplevelse som möjligt för att testa på bästa vis.
Den efterföljande utvärderingen genomförs sedan utifrån branschstandarden MSPA, där ett visst antal punkter måste uppfyllas för att priset ska delas ut.
Vi på Inet anlitar regelbundet Better Business för att genomföra dessa tester. De meddelar aldrig i förväg när ett test kommer att genomföras, allt för att skapa en så genuin upplevelse som möjligt.
Motivering till utmärkelsen
“Jag blev uppmärksammad på en gång, fick mycket bra information om produkten jag sökte och säljaren hade ett avspänt sätt att prata med mig, men samtidigt professionellt.”
Vi på Inet blir alltid lika glada när vi får bevis på att vårt hårda arbete uppskattas. Vårt mål är att varje kund ska lämna oss nöjda och belåtna vid varje bemötande och goda betyg som dessa får oss att ge det där lilla extra. Vi hoppas att du också kommer ha en lika bra upplevelse som Mystery Shoppern när du kommer i kontakt med oss. Kanske får du chansen att prata med just Jonathan eller någon av våra andra vinnare.